Túrakód: G-H_9-11-sz
Túranév: Gyalog hosszútáv 9-11-szakasz
Szilárd burkolat: 33 %
Nehézség:
Táv: 51 km
Szintidő: 11:15    
Feltöltve: 2020.01.07.
Frissítve: 2020.03.11.
Bejárva:   2020.09.08.

Teljesítménytúránk 6 résztávból áll. Teljesítése 6 ellenőrzőpont-igazolást igényel.
RajtEcseri templomrom / 014QR / N46 45.364 E20 23.329.
A túra kezdőpontja, a rajt-ellenőrzőpont közelében található buszmegálló. Az első résztávon még nincs időmérés.
(Ha más közlekedési eszközzel jutsz ide, ezt a résztávot nem kötelező bejárni.)
CélRajt-Cél (Dózsa-ház) / 001QR / N46 39.154 E20 15.191. (Az épület közelében parkolni is lehet.
)
(A túra navigációjának elsődleges anyaga a letölthető nyomvonal. Ennek használata, vagy helyismeret nélkül, nem ajánlott a teljesítés megkezdése! A leírás, nem helyettesíti a nyomvonal használatát, csupán kiegészíti.)
A mennyiben inkább csak kirándulnál, túráznál a nyomvonalon, az ITT elérhető leírást, túrát javasoljuk!


1.résztáv: /Buszmegálló: Fábiánsebestyéni útelágazás - Ecseri templomrom /
A buszmegállótól ÉK-i irányba induljunk, szűk 300 m után térjünk is le róla balra (ÉNY), a házak irányába. Haladjunk egyenesen, kissé beljebb, ahol már látni is fogjuk balunkon az Ecseri-templomromot, melynél megtaláljuk első ellenőrzőpontunkat (014QR). A rom előtti tégla oszlop/ülőke egyikén találjuk a táblát. Itt tudjuk elindítani túránk érdemi részét, és az időmérést. 

2. résztáv: /Ecseri templomrom - Gödény-halom/
Visszatérve a főúthoz balra (ÉK) folytassuk túránkat, ismét a pusztában. A 16-os km táblát elhagyva, a kanyarban balra (ÉNY) forduljunk a földútra. Kövessük a navigációs eszközünk mutatta nyomvonalat a földek között. (A feszületnél balra, a Veker-ér hídja után, az erdőben jobbra. A nyomvonalak szétválásánál ÉNY-i irányba haladjunk.) Elérve az öreg akácok közé búvó szakaszt ismét régi, szilárd burkolatú út kerül kerekeink alá (régi szentesi út). Kissé odébb már meg is pillanthatjuk Közép-Európa legmagasabb kunhalmát, a Gödény-halmot, melynek tövében egy akácfán van az ellenőrzőpont táblája (015QR) a kis híd közelében.

3. résztáv: /Gödény-halom - Megyehatár-fakereszt/
Ismét útra kelve, visszafelé induljunk, egészen a nyomvonalak találkozásáig. Itt térjünk ki jobbra (ÉNY) úgy, hogy az erdő bal oldalunkon legyen, majd a saroknál forduljunk balra (DDNY) az erdőszélre. Ezen szakaszon is a nyomvonal az iránymutatónk, egész a 45-ös főút mellett található kontrollpontig (016QR), a feszületnél. Közben jobbunkon ismét lesz elragadó szépségű puszta, mely mellett szinte sosem tudok eljönni megállás és némi merengés nélkül. Átszelünk egy hangulatos holtágra emlékeztető. halastavat is.

4. résztáv: /Megyehatár-fakereszt - Megyehatár-áteresz/
Csekkolást követően a főúton észak (É) felé, Kunszentmárton irányába induljunk. Bő egy kilométerrel odébb kell balra kitérnünk (NY) az első lehetőségnél a földútra. A vasúti átjárót követően ismét balra (D) kanyarodjunk. Erről az útról szintén az első lehetőségnél térünk le, de most jobbra (NY) a csatorna partjára. Követjük a csatorna mentén futó földutat, a megyehatár mentén. Az első földúton balra (DNY) fordulva, az átereszen átkelve, a délkeleti (DK) oldalon, egy akácfán találjuk az ellenőrzőpont tábláját az erdősávban (017QR).

5. résztáv: /Megyehatár-áteresz - Bökényi duzzasztó/
Továbbhaladva, immár jobbunkon a csatornával, egy kisebb lejtő alján keresztezzük a Tőke-ér nevesített csatornáját, átereszen, melyet nem is biztos, hogy észreveszünk. Itt a lejtő alján jobbra (ÉNY) fordulva, a tavacska partján haladva kövessük a kitaposott földutat. A tó végénél az úttal együtt balra fordulunk, mely egyenesen kivisz bennünket a töltésre, továbbra is csatorna mellett haladva. Közben balunkon szikes pusztai tájban gyönyörködhetünk és a nádassal övezett halastóra is bekukkanthatunk. A gáton balra (D) kell fordulnunk, hogy kisvártatva egy aszfaltos rámpa elhagyását követően megérkezzünk utolsó terepi csekkpontunkhoz (018QR), a Bökényi duzzasztóhoz, mely az első hazai létesítésű vasbeton vízépítési műtárgy. A pontot még a kőhajó elérése előtt, az első (ártéri oldal) tölgyfán találjuk.

6. résztáv: /Bökényi duzzasztó - Rajt-Cél (Dózsa-ház)/
Az utolsó szakaszon a töltés lesz a fő iránymutatónk. Eleinte ez a Körös-gát, később a Tisza gátja, habár nehéz érzékelni a találkozásukat. Közben elhaladunk Magyartés házai, valamint a Kurca felső vége és vízkormányzás műtárgyai mellett. Közeledve a célhoz keresztezzük a 147-es számú vasútvonalat és a 451-es főutat, mely a nagy forgalom miatt alapos körültekintést igényel! Odébb, az égbeszökő kéménynél a Szentesi Szivattyútelep látható, mely még őrzi eredeti gőzhajtású berendezéseit. A rámpát elérve a kerékpárút vezet be bennünket a kiindulási pontunkhoz, mely a célpont is egyben (001QR).
Ne felejtsük el, most is kezelnünk kell a teljesítésigazolást az általunk választott módon!

Feldolgozták: Füsti-Molnár Viktória, Hernyik András, Valkai Árpád, Baráth László

Letölthető háttéranyagok:
(Nyomtatás: Word formátumot állólapként befűzött A4-re, utólagos A5-re vágással, PDF-et A5-ös állólapra javasolt.)
Ellenőrzőpont leírása (név, kód, elhelyezkedés, fellelhetőség): Word, PDF
Ellenőrzőpont és résztáv adatok (név, kód, koordináta, hossz és távolsági adat): Word, PDF
Szintidő és rész-szintidő adatok: Word, PDF
Útleírás: Word, PDF


Túravezetéssel kapcsolatos információk ITT.
GPS igénylésével kapcsolatos információk ITT.
Kerékpár igénylésével kapcsolatos információk ITT.

Ha a túra leírásához módosítási javaslatod van, kérlek küldd el nekünk a turak@jupat.hu e-mail címre!

Kapcsolódó teljesítménytúrák
Azonosító Név
5 G-H_5-8-sz Gyalog hosszútáv 5-8-szakasz 2 2 51.6 km 11:30 7
5 G-K_7-8-sz Gyalog középtáv 7-8-szakasz 2 3 29.2 km 06:00 5
Támogatók, segítők:
Médiapartnerek:
Honlap működtetők: