Túrakód: G-K_9-10-sz
Túranév: Gyalog középtáv 9-10-szakasz
Szilárd burkolat: 18 %
Nehézség:
Táv: 38.1 km
Szintidő: 08:05    
Feltöltve: 2020.01.09.
Frissítve: 2020.01.09.
Bejárva:   2019.10.24.

Teljesítménytúránk 6 résztávból áll. Teljesítése 5 ellenőrzőpont-igazolást igényel.
A rajt és a cél a túra két végpontjának közelében található, az első, illetve az utolsó terepi ellenőrzőpontoknál. Időmérés e két pont között történik! Az első, illetve az utolsó résztávok  csupán a legközelebbi buszmegállótól/buszmegállóig navigálják a túrázót. (Ha más közlekedési eszközzel jutsz ide, vagy haza, akkor bejárásuk nem kötelező.)
Rajt: Ecseri templomrom / 014QR /
N46 45.364 E20 23.329.
Cél: Bökényi duzzasztó 018QR / N46 45.412 E20 11.989.
(A túra navigációjának elsődleges anyaga a letölthető nyomvonal. Ennek használata, vagy helyismeret nélkül, nem ajánlott a teljesítés megkezdése! A leírás, nem helyettesíti a nyomvonal használatát, csupán kiegészíti.)
A mennyiben inkább csak kirándulnál, túráznál a nyomvonalon, az ITT elérhető leírást, túrát javasoljuk!


1. résztáv: /Buszmegálló: Fábiánsebestyéni útelágazás - Ecseri templomrom /
A buszmegállótól ÉK-i irányba induljunk, szűk 300 m után térjünk is le róla balra (ÉNY), a házak irányába. Haladjunk egyenesen, kissé beljebb, ahol már látni is fogjuk balunkon az Ecseri-templomromot, melynél megtaláljuk első ellenőrzőpontunkat (014QR). A rom előtti tégla oszlop/ülőke egyikén találjuk a táblát. Itt tudjuk elindítani túránk érdemi részét, és az időmérést. 

2. résztáv: /Ecseri templomrom - Gödény-halom/
Visszatérve a főúthoz balra (ÉK) folytassuk túránkat, ismét a pusztában. A 16-os km táblát elhagyva, a kanyarban balra (ÉNY) forduljunk a földútra. Kövessük a navigációs eszközünk mutatta nyomvonalat a földek között. (A feszületnél balra, a Veker-ér hídja után, az erdőben jobbra. A nyomvonalak szétválásánál ÉNY-i irányba haladjunk.) Elérve az öreg akácok közé búvó szakaszt ismét régi, szilárd burkolatú út kerül kerekeink alá (régi szentesi út). Kissé odébb már meg is pillanthatjuk Közép-Európa legmagasabb kunhalmát, a Gödény-halmot, melynek tövében egy akácfán van az ellenőrzőpont táblája (015QR) a kis híd közelében.

3. résztáv: /Gödény-halom - Megyehatár-fakereszt/
Ismét útra kelve, visszafelé induljunk, egészen a nyomvonalak találkozásáig. Itt térjünk ki jobbra (ÉNY) úgy, hogy az erdő bal oldalunkon legyen, majd a saroknál forduljunk balra (DDNY) az erdőszélre. Ezen szakaszon is a nyomvonal az iránymutatónk, egész a 45-ös főút mellett található kontrollpontig (016QR), a feszületnél. Közben jobbunkon ismét lesz elragadó szépségű puszta, mely mellett szinte sosem tudok eljönni megállás és némi merengés nélkül. Átszelünk egy hangulatos holtágra emlékeztető. halastavat is.

4. résztáv: /Megyehatár-fakereszt - Megyehatár-áteresz/
Csekkolást követően a főúton észak (É) felé, Kunszentmárton irányába induljunk. Bő egy kilométerrel odébb kell balra kitérnünk (NY) az első lehetőségnél a földútra. A vasúti átjárót követően ismét balra (D) kanyarodjunk. Erről az útról szintén az első lehetőségnél térünk le, de most jobbra (NY) a csatorna partjára. Követjük a csatorna mentén futó földutat, a megyehatár mentén. Az első földúton balra (DNY) fordulva, az átereszen átkelve, a délkeleti (DK) oldalon, egy akácfán találjuk az ellenőrzőpont tábláját az erdősávban (017QR).

5. résztáv: /Megyehatár-áteresz - Bökényi duzzasztó/
Továbbhaladva, immár jobbunkon a csatornával, egy kisebb lejtő alján keresztezzük a Tőke-ér nevesített csatornáját, átereszen, melyet nem is biztos, hogy észreveszünk. Itt a lejtő alján jobbra (ÉNY) fordulva, a tavacska partján haladva kövessük a kitaposott földutat. A tó végénél az úttal együtt balra fordulunk, mely egyenesen kivisz bennünket a töltésre, továbbra is csatorna mellett haladva. Közben balunkon szikes pusztai tájban gyönyörködhetünk és a nádassal övezett halastóra is bekukkanthatunk. A gáton balra (D) kell fordulnunk, hogy kisvártatva egy aszfaltos rámpa elhagyását követően megérkezzünk utolsó terepi csekkpontunkhoz (018QR), a Bökényi duzzasztóhoz, mely az első hazai létesítésű vasbeton vízépítési műtárgy. A pontot még a kőhajó elérése előtt, az első (ártéri oldal) tölgyfán találjuk.

6. résztáv: /Bökényi duzzasztó - Buszmegálló: Zalota, Tanyacsoport/
A buszmegálló eléréséhez, a töltésen, visszafelé kell indulnunk. A rámpát elérve jobbra (DK), a mentett oldal felé menünk le, de ekkor már látni is fogjuk a célunkat a Zalota, Tanyacsoport elnevezésű buszmegállót, a régi iskola előtt,a váró körül buszfordulóval.
(A menetrendről célszerű előre tájékozódnunk!)

Feldolgozták: Füsti-Molnár Viktória, Hernyik András, Valkai Árpád, Baráth László

Letölthető háttéranyagok:
(Nyomtatás: Word formátumot állólapként befűzött A4-re, utólagos A5-re vágással, PDF-et A5-ös állólapra javasolt.)
Ellenőrzőpont leírása (név, kód, elhelyezkedés, fellelhetőség): Word, PDF
Ellenőrzőpont és résztáv adatok (név, kód, koordináta, hossz és távolsági adat): Word, PDF
Szintidő és rész-szintidő adatok: Word, PDF
Útleírás: Word, PDF


Túravezetéssel kapcsolatos információk ITT.
GPS igénylésével kapcsolatos információk ITT.
Kerékpár igénylésével kapcsolatos információk ITT.

Ha a túra leírásához módosítási javaslatod van, kérlek küldd el nekünk a turak@jupat.hu e-mail címre!

Kapcsolódó teljesítménytúrák
Azonosító Név
5 G-H_9-11-sz Gyalog hosszútáv 9-11-szakasz 2 2 51 km 11:15 7
5 G-K_7-8-sz Gyalog középtáv 7-8-szakasz 2 3 29.2 km 06:00 5
5 G-K_10-11-sz Gyalog középtáv 10-11-szakasz 2 3 27.7 km 06:00 4
5 G-K_9-sz Gyalog középtáv 9-szakasz 2 3 25 km 05:15 4
Támogatók, segítők:
Médiapartnerek:
Honlap működtetők: