Útvonal leírása
Túrakód: TK-2022
Túranév: Szent-S-kör 2022 / Kontyvirág tanösvény
Szilárd burkolat: 60 %
Nehézség:
Táv: 84.3 km
Szintidő: 06:15
Telj. idő: 08:25
Feltöltve: 2021.10.10.
Frissítve: 2024.03.21.
Bejárva:   2023.04.23.

A túra QR-kód táblái jelenleg nincsenek telepítve! Teljesítése az alábbi igazolási módokkal lehetséges.
Teljesítésigazolás választható módjai: 


ÁTTEKINTŐ NÉZET


Teljesítménytúránk 13 résztávból áll. Teljesítése 14 ellenőrzőpont-igazolást igényel. 
rajt és a cél ugyanott található: Rajt-Cél (Dózsa-ház) / 001QR / N46 39.154 E20 15.191. 
Az épület közelében van lehetőség parkolásra is.
(A túra navigációjának elsődleges anyaga a letölthető nyomvonal. Ennek használata, vagy helyismeret hiányában nem ajánlott elkezdeni a túrát! A leírás nem helyettesíti a nyomvonal használatát, csupán kiegészíti azt.)


1. résztáv: /Rajt-Cél (Dózsa-ház) - Serházzugi Holt-Tisza/
A Rajt-Cél QR-kód beolvasása után, kellő körültekintést követően keljünk át az egykori 451-es főút városi szakaszán, hogy a Széchenyi liget mentén futó kerékpárúton jobbra fordulva (ÉNY), Csongrád irányába tudjunk haladni. A kerékpárutat követve két körforgalommal találkozunk, majd felhajtunk a Tisza töltésére a 71,1-es tkm-nél. Kezdeti irányunkat tartva (ÉÉNY) haladunk a 73,1-es tkm-ig, a 451-es út kereszteződéséig, ahol balra (NY) fordulunk. 
Közben már el is haladtunk a szentesi Szivattyútelep mellett, melyet egy korábbi projektünkben videón feldolgoztunk (2:25 – 4:35-ig).
A főútra történő balra felhajtásnál legyünk nagyon óvatosak, ugyanis a nagy forgalmú út kanyarulata miatt nem látjuk kellőképpen a gyorsan közeledő járműveket. Ne csak a szemünkre, a fülünkre is „támaszkodjunk”!
Sajnos egy rövid szakaszon (380 m) a közúton kell haladnunk, azonban elérvén a menetirány szerinti bal oldalon lévő (korláttal elválasztott) szervízutat/járdát, keljünk át a főúton, hogy végre biztonságban érezhessük magunkat. (A közlekedés szabályai szerint egyébként nyugodtan haladhatnánk az úttesten is tovább.)
A hídon átgurulva, a mindkét irányban aszfaltozott töltést a 78,5-es tkm-nél érjük el. A főúton ismét át kell kelnünk (alapos körültekintést követően), hogy Csongrád (ÉÉNY) felé bringázzunk tovább. A 79-es tkm-nél keresztezzük a 147-es vasútvonal sínpárját. Az átkelést fénysorompó segíti
Elhagyva a Kisréti gátőrházat (79,1 tkm), a következő, mentett oldali rámpán legurulva jutunk a Serházzugi Holt-Tisza mentén futó útra, melyen a város felé haladva bő egy kilométert követően nyílik lehetőségünk a holtágat kettészelő földsávon, egy ösvényen átkelnünk. A túlsó oldalon, balról (NY), egy nyárfán találjuk első terepi ellenőrzőpontunkat (061QR), az emelkedő előtt.

2. résztáv: /Serházzugi Holt-Tisza - Öregszőlők harangláb DK/
Csekkolást követően az ösvény felvezet a régi töltés tetejére, melyről egy rövid szakasz (125 m) megtételét követően le is kell gurulnunk, az ellenkező oldalon, immár Csongrád lakóházainak „sarkához”. A lakott területen, egészen az élő Tisza töltéséig szenteljünk nagyobb figyelmet a nyomvonal útmutatásainak a kereszteződésekben, a helyes irány tartása érdekében.
A gátra felvezető rámpa tetején mind a kettő irányban fut track a kijelzőnkön. Most, menetben, balra (ÉNY) van a helyes irány. Itt, leegyszerűsödik a navigáció. Követjük a gátat az Öregszőlők kezdetét jelentő körforgalomig
(A töltés városi szakaszán legyünk figyelmesek, mivel jó időben jelentős „rajzás” lehet! Találkozhatunk figyelmetlen sétálókkal, az utat teljes szélességében elfoglaló csoportokkal, hosszú pórázon sétáló kutyussal, sárkányeregetőkkel, stb…)
Közben láthatjuk a közel s távol ritkaságszámban menő pontonhidat is. A híd mai külsejét 1957-ben nyerte el, de az első építmény már 1896-ban összekötötte a várost a nagyréti termőterületekkel (történeti áttekintés ITT található). (Méretesebb vízi jármű érkezése esetén a hidászok a híd egy 53,6 méteres szakaszát kishajóval félrevontatják az átkelés lebonyolítása érdekében kb. 15-20 perc alatt. A híd kinyitásáról készült Time Lapse videó ITT tekinthető meg.)
A körforgalom közepén harangláb is látható (sajnos az egykoron benne lévő bronz harang színesfémgyűjtők martalékává vált). Itt van a résztáv végét jelentő ellenőrzőpont (058QR), az ártérbe futó rámpa DK-i oldalán, a Natura 2000 tábla oszlopának DDNY-i oldalán.

3. résztáv: /Öregszőlők harangláb DK - Urbán-Kereszt/
Az ellenőrzőpont beolvasását követően, visszatérve a körforgalomba, a második kiágazáson kell kihajtani ÉNY-i irányban, leválva a visszafelé vezető nyomvonalról, mely az első kiágazásnál érkezik be. 
Az ipari elkerülő út aszfaltcsíkja, nagy ívben fut a szőlős területek határán. Erről letérnünk, szűk kettő kilométer megtételét követően kell jobbra (ÉNY), a szintén aszfaltos Mária útra, a szőlőskertek közé. 
Odébb, a betorkolló kereszteződésben, a balunkon lévő Mária-emlékhelynél murvás útra váltunk. Továbbhaladnunk balra (DNY) kell egy rövid szakaszra (115 m). Itt az első kiágazásnál korábbi irányunkban haladunk tovább a murván (a kereszteződés „háromszögében” egy ásott kút is található, mely könnyen felismerhetővé teszi). A kertek, présházikók, kunyhók között haladva a Mária út végén elérjük az „aszfaltcsíkot”, ahol ismét balra (ÉNY), majd 220 m követően jobbra (ÉNY) fordulva folytatjuk a korábban megkezdett irányt, de immár az Urbán dűlőn haladva, homokkal a kerekek alatt. Beljebb elhaladunk egy régi feszület és harangláb mellett, melyek balról találhatóak, részben a növényzetben megbújva, egy nagyobb épület ÉK-i sarkánál. 
Az alattunk lévő homokút visz el az Urbán-kereszthez. Az ellenőrzőpont is itt található a kegyhely mellett, nekünk jobbról (ÉK), a fás terület szélén, egy fatörzsön (062QR).

4. résztáv: /Urbán-Kereszt - Alpári-rét (1)/
Nyeregbe pattanva, a kereszteződésben jobbra (ÉK) fordulva hagyjuk, hogy a track vezessen ki minket a terület dűlőutjainak útvesztőjéből - kis megtörések kivételével - azonos irányban. Közben tűnődhetünk az út mentén fel-fellelhető régi kunyhók által sejthető egykoron virágzóbb kiskerti szőlészeten. 
Az aszfaltutat elérve ismét mind a kettő irányban fut nyomvonal a kijelzőn. Most, még távolodóban, az ÉÉNY-i irány a helyes, melyre balra fordulással jutunk. Bő 750 m megtételét követően kell letérnünk az aszfaltról, a vége előtt nem sokkal, balra, NYDNY- i irányba. A homokúton együtt futunk a visszafelé vezető nyomvonallal. E szakasz rövid, még a száz métert sem éri el. Az első lehetőségnél jobbra (ÉNY), a mérőtorony irányába kell tovább haladnunk, de nem felhajtva a dombra, hanem legurulva a holtágak közötti földsávon az alpári rét széle felé. Átérve a medervégek között, a nyomvonalak kettéágazásánál -így menetben- kissé jobbra tartva haladjunk tovább a fák között futó füves úton. Egy rövidebb szakasz (320 m) megtételét követően, az első lehetőségnél balra (NY) térjünk ki, hogy kiérjünk a rétre, ahol kitágul a tér. E szakaszon lehet némi nyomvonal-eltérés az aktuálisan kitaposott rész és a kijelző által mutatott között. Elegendő, ha az irányt tartjuk, kereszteződésekhez érve azonban pillantsuk rá a kijelzőre! 
A track átvezeti a túrázót egy holtágvégnél található szűkebb szakaszon is, ahol érdemes kitekinteni balra a víztükör felé. Gyakran nyüzsgő madárparadicsom a vízfelszín és környezete. Átérve ismét legelő, kaszáló veszi körbe a túrázót. Odébb, a kijártabb földútba torkollva egy ártézi kútra telepített itató mentén érdemes frissíteni a bő folyású hűs vízzel!
(Ezen a réten tavasz végétől őszig szürkemarhák legeltetése zajlik. Az aktuális legelőterületet villanypásztorral kerítik le a gulyások. Ez járhat azzal, hogy némileg el kell csúsztatnia a túrázónak a bejárt útvonalát az általunk a földútra „rajzolt” tracktől, de mindig hagynak helyet az elhaladásra. Ne menjetek be a lekerített részre, mert a szürkemarha az nem öleb! Az sem szerencsés, ha a bika riválisnak néz és féltékenységi rohamot kap, de az sem, ha friss tehénnek gondol.)
Az ártézi kutat elhagyva, megkerülve egy kisebb nyárfást, visszatérünk a kaszáló/legelő ÉK-i sarkához. e részen az út jobb oldalán egy kőrisfa „rejti” a 063QR ellenőrzőpontot.

5. résztáv: /Alpári-rét (1) - Alpári Holt-Tisza/
A földút ívét követve, a megyehatárra jutunk, melyet itt még nem keresztezünk. A füves terület NY-i sarkán ismét találkozunk a visszafelé használatos nyomvonallal. Ne térjünk ki balra! Keljünk át irányváltás nélkül a holtágvégek között. Azonban a túlsó oldalon, az emelkedő leküzdését követően el kell fordulnunk jobbra (ÉNY), a tanya irányába. Ismét homokos talajút kerül kerekeink alá, mely aszályos időben, jelenthet leküzdendő feladatot. Ismét több figyelem szükséges a helyes navigációhoz! Elérve a nyomvonalak találkozását, a betorkollásnál jobbra (ÉÉNY) kell haladni, egy jól kijárt homokúton, keresve a kevésbé „megülős” keréknyomot. Elhaladva egy szépen rendben tartott porta „utcafrontja” előtt, odébb elérjük a Tetves-halmot, melyet a kunhalom látványa mellett a tetején látható zöld feszület is jól azonosíthatóvá tesz. A kereszteződésben jobbra (ÉK) kell venni az irányt, leválva a visszafelé vezető nyomvonalról. A tanya mellett egy lejtő visz le, mellyel búcsúzunk a homoktól is. Lent vizesebb, vizenyősebb területek találhatóak, merőben más környezetet teremtve. Az út és a nyomvonal bevezet az alpári Holt-Tisza partjára. Itt azonban az alattunk lévő kitaposottabb úrtól ki kell térni balra (É), a holtág partjára, még a Kanász-ér vízforgalmát szabályzó áteresz előtt!
Mire a vízpartra érünk az aktuális 064QR ellenőrzőpont is a látómezőnkbe kerül.

6. résztáv: /Alpári Holt-Tisza - Tiszaalpár / Templomdomb/
Egyszerű navigációs feladatot jelentő szakasz következik. Kövessük a vízparton futó utat élvezve a csodálatos környezetet! Odébb, a Tiszaalpár melletti szakaszhoz érve a vízparton ladikok végeláthatatlan sora következik, melyhez természetesen horgászok is kötődnek. E szakasz frekventáltabb. Parton ücsörgő pecásokkal, sétáló családokkal is összefuthatunk. Legyünk figyelmesebbek és türelmesebbek! Ők azt nem értik, hogy minek hajtunk itt, mint egy őrült? Mi azt nem, hogy mi a fenét keres a pecabot keresztben az ösvényen. (Nem, nem feltétlen jár konfliktussal a szakasz, de előfordulhat. Viszont szép, ezért tettük ide a pálya nyomvonalát.)
Odébb, a pihenőpadokkal ellátott félszigetnél kereszteznünk kell a Tiszaalpár-Nyárlőrinci csatorna medrét, melyet egy acélszerkezetű kishídon át tudunk megtenni. (Figyelem! Ne lendületből menjetek! A szerkezet keskeny. Oldalra leesni nem fogsz, hisz van korlátja, viszont a montikormány, nem biztos, hogy közéfér. A koskormány szélességével nincs gond, de ha megcsellensz, gyorsan leamortizálod a fékváltókarodat és a kézfejed is. Itt még nincs vége! A hídfő sem kerékpáros-barát! Ha nem szállsz le, vagy nem jó ütemben emeled meg a kerekeidet, a „kígyóharapásos” defektet nagy eséllyel begyűjtesz, de a felnidbe is könnyen üthetsz mintát.)
A gyepes vízparton van egy-egy szivárgóvíz-befolyás, de ez nem gond, ha nem váltasz rajta irányt. A partot (az egykori medret) a nyomvonal mentén, a balra kinyíló meredek emelkedőn hagyjuk el. Fent, szilárd burkolatra érünk. Itt már lakóházak között haladunk. Figyelni kell a nyomvonalat, de alapvetően toronyiránt - most valójában is-, célba véve a templom csúcsát. Megközelítve, némi lejtőt követően fel kell hajtani a gyepes templomdombra egy meredek emelkedőn. Az ellenőrzőpont (066QR) a túlsó oldalon, a terület É-i részén, a szegélyen körben haladva érhető el egy fa törzsén.

7. résztáv: /Tiszaalpár / Templomdomb - Tőserdő / Emlékmű/
A területet, a nyomvonal mentén haladva tudjuk elhagyni leszállás nélkül. Lent ismét lakóházak közé kerülünk. A figyelmes nyomvonalkontroll tud kisegíteni bennünket a település szélére, a vége felé szűk utcán keresztül. A lakott terület határában, kiérve a 4625-ös útra, legyünk körültekintőek! Jobbra, (ÉNY) haladunk tovább. Kereszteznünk kell az utat, hogy átjussunk a túlsó oldalon futó kerékpárútra. A nyomvonal nem a felhajtót keresi, hanem a legrövidebb utat az átjutáshoz. (Felméréskor a kerékpárút építése a kezdeti stádiumában volt, nem lehetett látni, hogy hol lesznek felhajtók. Még a jelenlegi töltés sem volt meg, melyre most fel kell küzdeni magunkat. Kissé lejjebb gurulva a műúton, lendületből is felhajthatunk a kerékpárútra.)
A vasút keresztezését követően a 4625-ös út vezeti a túrázót Tőserdő felé. 
Átjutva a homokhát dombján, megpillantva a vasúti megállóhelyet, lassítsunk! Le kell kanyarodnunk jobbra (K), a megállóhely mellett. Ismét talajútra térve leválunk a visszafelé bejárt nyomvonalról, mely a bal oldalon torkollik be. Ezzel meg is közelítettük a túra névadó területét, a Kontyvirág tanösvényt. Addig, míg nem érünk vissza ide a főútig, a kijelzőn lévő nyomvonal kell, hogy a legfőbb „támaszunk” legyen a navigációban a jelölt turistaösvények világában. Kissé beljebb a Majális-rét, és a Kastély-üdülő és egyéb „múltidézés” kelti fel a túrázó érdeklődését. Beérve az erdő mélyebb részére résen kell lenni! Rövid kitérő következik egy ellenőrzőpont beigazolása érdekében, a sárga sávjelzés mentén, keskeny ösvényen, dombtetőre mászva. A retró emlékmű mögött, egy akácfán vár a kód táblája (068QR).

8. résztáv: /Tőserdő / Emlékmű  - Tőserdő / sétány K-i végpont/
Visszatérve a kitérőből, egyre körültekintőbbnek kell lennünk! Részben a helyes irány eldöntése követeli ezt meg, részben a gyalogos kirándulók, sétálók sűrűsödése. Ahogy közelítünk a központi parkoló felé (frekventált időszakban) nő a számuk, és csökken a turisztikai felkészültségük, érettségük.
(Könnyen találkozhatunk olyan „extrém-turistával”, aki negyedórája azt nem értette, hogy mit keres itt az útszélén ez a kerékpáros, hisz itt Ő autózik, most meg azon morog, hogy mi a francnak van azon a földúton, ösvényen bringás, amin tolja az 5-10 perces gyalogtúráját.)
Mielőtt beérsz a központi részre, éles szögben, jobbra (DK) kell kitérni a holtág irányába. E szakaszon kettő közkút is „melléáll” a nyomvonalnak, ha szükséged lenne frissítésre. 
Addig, míg nem haladsz el a kilátó mellett, tovább kell fokoznod a körülötted lévő „civilizált élőlények” kontrollját! Figyelned kell a neveletlen házi kedvencek mozgását, a neveletlen gazdáik szédelgését, és a kettejük között esetlegesen húzódó hosszú vezető szárat is! E tenyérnyi területen játszótér is van, mely a gyerkőcök önfeledt hancúrozásával is jár időnként. Te legyél figyelmes, ne várd el, hogy ők vegyenek észre!
Elhagyva a kilátót rohamosan csökken a népsűrűség. A sétányon haladva, a széles szakasz végén van a fordulópont. Itt található a legtávolabbi ellenőrzőpont a 069QR jelű táblával a víztől távolabb lévő oldalon, egy fatörzsön.

9. résztáv: /Tőserdő / sétány K-i végpont - Kontyvirág Erdei Iskola/
Visszafelé haladva már nem kell bemenni a legfrekventáltabb területre. A nyomvonal kiágazásnál, az emelkedőn felhajtva a strand sarkához érünk. Itt balra (NYDNY) fordulva haladunk tovább. A büfék melletti szakasz és a keresztező úton történő áthaladás jelentős figyelmet követel!
A parkolók melletti elhaladás után ismét természetközeli turistaútra kerülünk, a tanösvényre.
Követjük a nyomvonalat, megkerüljük a Kontyvirág Erdei Iskola területét. Felérve a murvás útra ismét szemlézhetjük az út jobb oldalát, hogy észrevegyük a ránk váró kontrollpontot (070QR), mely egy akácfa törzsére lett telepítve.

10. résztáv: /Kontyvirág Erdei Iskola- Tetves-halom /
Csekkolást követően már szinte meg is pillantjuk a vasúti megállót, mely már ismerősként tekint ránk.
Innen az idefelé bejárt úton jutunk vissza Tiszaalpár határáig. Elérve a települést, bízzuk magunkat a kerékpárútra, és kövessük! A bicajút végénél a Táncsics Mihály utca viszi tovább a túrázót, jelentősebb irányváltások nélkül, de közben utcanévváltással. Az út végén, a „T” kereszteződésbe érve balra (ÉK), a holtág irányába haladjunk tovább, kikerülve a játszóteret és a kondi-parkot. A 4501-es utat elérve jobbra (DDK) vezet a túra nyomvonala, egészen a település széle közelében található, éles „tükrös” kanyarig. Itt irányváltás nélkül hagyjuk el a számozott utat, de a biztonságos továbbhaladás érdekében pillantsunk fel a tükörbe, mert csak így látható be az út kanyarulata!
Elhagyva a lakott részt, ismét homok kerül a gumik alá. Az út jól kijárt és kisebb ívek mentén vezet el a már ismerős Tetves-halom tövébe, mely a résztáv végét is jelenti. A kontrollpont (071QR) az egyik akácfa törzsén várja a kód beolvasását.

11. résztáv: /Tetves-halom Alpár-réti ártézikút /
Továbbhaladva a már ismert, homokos úton gurul a bringa. Elérve a kijelzőn látható nyomvonal betorkollást, ne térjünk ki rá, hanem tekerjünk tovább egyenesen a balunkon (odébb) található akácerdőig. Itt a kereszteződésben balra (ÉK) fordulva rendkívül hangulatos út vezet az akácosban egy „púpra”, majd le. Ne feledjünk a talajra is pillantani, mert az esetlegesen letört ágak tüskéi bosszúságot tudnak okozni.
Kiérve a fák közül, le kell gurulni a holtág végei között átvezető útra, majd át a meder túlsó oldalára.  Ha átértünk, a jobbra (DDK) vezető nyomvonal a hazatérő ág, mely a vízparttal párhuzamosan fut a gyepen
A fent leírt legelőn betartandó instrukciókat ismét érvénybe szükséges léptetni, hisz ugyanazon területen bringázunk, csupán a másik szélen.
Elérve a kijártabb földutat keljünk át a holtágak között, betekintve a vízi világra.   Átérve engedjük, hogy a nyomvonal bevezessen bennünket a közelben található 072QR ellenőrzőtáblához, mely egy ártézi kútnál található, az itatóvályú melletti fán.

12. résztáv: /Alpár-réti ártézikút - Öregszőlők harangláb DK/
Visszatekerve a rövid kitérőből, az eddigi irányban kell továbbhaladni a rét D-i szélén követve egy holtágpart vezetését. Beérve a gyalogakácosba ismét összefutnak a nyomvonalak. Jobbra (DK) tartva hagyjuk el a területet, felhajtva a szőlők közé, a mérőtorony lábához, a jövetben már bejárt útvonalon. 
Elérve a 45125-ös számú aszfaltozott utat, kövessük szűk kettő kilométeren keresztül, a nagy ívű kanyar kezdetéig. Itt a track iránymutatása alapján, fő irányunkat tartva, földes szakaszon vágunk le egy sarkot. Ismét aszfaltot érve, balra (ÉK) fordulva már csak követnünk kell az időközben 45118-as számúra változott szilárd burkolatot a szőlős kertek között, egész a már ismert haranglábnál található (058QR) kontrollpontig.

13. résztáv: /Öregszőlők harangláb DK- Rajt-Cél (Dózsa-ház)/
Felülve a bringára az árvízvédelmi töltés vezeti vissza a túrázót a szentesi kerékpárútig, a közúti hídon történő átkelés beiktatásával. Ezt a szakaszt már javarészt a jövetben bejárt, ismert részeken tesszük meg.
Ne felejtsük el, most is kezelnünk kell a teljesítésigazolást az általunk választott módon!

Feldolgozták: Virág Olga, Valkai ÁrpádHernyik AndrásBaráth László

Letölthető háttéranyagok:
(Nyomtatás: Word formátumot állólapként befűzött A4-re, utólagos A5-re vágással, PDF-et A5-ös állólapra javasolt.)
Ellenőrzőpont leírása (név, kód, elhelyezkedés, fellelhetőség)WordPDF
Ellenőrzőpont és résztáv adatok (név, kód, koordináta, hossz és távolsági adat)WordPDF
Szintidő és rész-szintidő adatok: WordPDF
Útleírás: WordPDF




Versenykiírás vándorserleg elnyerésére!
Kiírás: https://www.szenteskor.hu/dokumentumok/vandorderlegkiiras.pdf
Demókép: https://www.szenteskor.hu/dokumentumok/vandorserlegkepdemo.jpg


GPS igénylésével kapcsolatos információk ITT.
Kerékpár igénylésével kapcsolatos információk ITT.


ÁTTEKINTŐ NÉZET
1. résztáv:
 
Rajt-Cél  (Dózsa-ház) - Serházzugi Holt -Tisza
Táv: 9,9 / 9,9 km 
Ellenőrzőpont: 061QR / N46 42.164 E20 10.491
(A kettő holtág-rész között átvezető földsáv É-i felén, az ösvény NY-i oldalán, a cső melletti ezüstnyár DK-i oldalán)

2. résztáv: Serházzugi Holt -Tisza - Öregszőlők harangláb DK
Táv: 4,3 / 14,2 km 
Ellenőrzőpont: 058QR / N46 43.505 E20 08.168
(A körforgalom ÉK-i oldalán, az ártérbe futó rámpa DK-i oldalán, a Natura 200 tábla oszlopának DDNY-i oldalán)

3. résztáv: Öregszőlők harangláb DK - Urbán-Kereszt
Táv: 6,6 / 20,8 km 
Ellenőrzőpont: 062QR / N46 44.847 E20 04.240
(Az Urbán-dűlő ÉNY-i végénél, az út ÉK-i oldalán, a feszülettől DK-re egy fa villanypózna K-i oldalán)

4. résztáv: Urbán-Kereszt - Alpári-rét (1)
Táv: 7,4 / 28,2 km 
Ellenőrzőpont: 063QRN46 47.259 E20 02.702
(Az Alpári-rét/kaszáló É-i részén, az út ÉK-i oldalán, egy magányos kőrisfa DK-i oldalán)

5. résztáv: Alpári-rét (1) - Alpári Holt-Tisza
Táv: 4,7 / 32,9 km 
Ellenőrzőpont: 064QR / N46 47.730 E20 01.742
(Az út É-i oldalán, a Holt-Tisza partján, egy kőrisfa KÉK-i oldalán)

6. résztáv: Alpári Holt-Tisza - Tiszaalpár / Templomdomb
Táv: 4,7 / 37,6 km 
Ellenőrzőpont: 066QR / N46 49.538 E19 59.358
(A domb É-i részén, a templomtól É-ra, egy fa K-i oldalán)

7. résztáv: Tiszaalpár / Templomdomb - Tőserdő / Emlékmű
Táv: 4,6 / 42,2 km 
Ellenőrzőpont: 068QR / N46 50.895 E19 58.902
(Az ösvény DK-i oldalán, a domb túlsó oldalán, az emlékműtől DK-re, mögötte, egy akácfa É-i oldalán)

8. résztáv: Tőserdő / Emlékmű - Tőserdő / sétány K-i végpont
Táv: 2,6 / 44,7 km 
Ellenőrzőpont: 069QR / N46 51.482 E19 59.707
(A holtág menti sétány K-i végén, a sétánytól É-ra, egy fa DNY-i oldalán)

9. résztáv: Tőserdő / sétány K-i végpont - Kontyvirág Erdei Iskola
Táv: 1,8 / 46,5 km 
Ellenőrzőpont: 070QR / N46 51.157 E19 58.851
(A zúzottköves út ÉNY-i oldalán, egy akácfa ÉK-i oldalán)

10. résztáv: Kontyvirág Erdei Iskola - Tetves-halom
Táv: 8,6 / 55,1 km 
Ellenőrzőpont: 071QR / N46 47.437 E20 00.887
(A halom DNY-i oldalán egy akácfa DNY-i oldalán)

11. résztáv: Tetves-halom - Alpár-réti ártézikút
Táv: 4,7 / 59,8 km 
Ellenőrzőpont: 072QR / N46 46.060 E20 02.837
(A rét-rész DK-i szegletében, az itatóvályú ÉK-i végén egy fatörzs ÉNY-i oldalán)

12. résztáv: Alpár-réti ártézikút - Öregszőlők harangláb DK
Táv: 10 / 69,8 km 
Ellenőrzőpont: 058QR / N46 43.505 E20 08.168
(A körforgalom ÉK-i oldalán, az ártérbe futó rámpa DK-i oldalán, a Natura 200 tábla oszlopának DDNY-i oldalán)

13. résztáv: Öregszőlők harangláb DK - Rajt-Cél  (Dózsa-ház)
Táv: 14,5 / 84,3 km 
Ellenőrzőpont: 001QR / N46 39.154 E20 15.191
(A Dózsa-ház D-i falának, K-i sarkán)

Lenne egy kérésünk feléd! Tiszteld meg munkánkat és befektetett erőforrásainkat azzal, hogy a Szent-S-kör rendszerében látható módon teljesíted túráinkat, használod nyomvonalainkat, túraleírásainkat! Köszönjük.

Ha a túra leírásához módosítási javaslatod van, kérlek küldd el nekünk a turak@jupat.hu e-mail címre!

Támogatók, segítők:
Médiapartnerek:
Honlap működtetők: