Teljesítésigazolás választható módjai:
Teljesítménytúránk 16 résztávból áll. Teljesítése 17 ellenőrzőpont-igazolást igényel.
A rajt és a cél ugyanott található: Rajt-Cél (Dózsa-ház) / 001QR / N46 39.154 E20 15.191.
Az épület közelében van lehetőség parkolásra is.
(A túra navigációjának elsődleges anyaga a letölthető nyomvonal. Ennek használata, vagy helyismeret hiányában nem ajánlott elkezdeni a túrát! A leírás nem helyettesíti a nyomvonal használatát, csupán kiegészíti azt. Amennyiben papír alapú térképen szeretnél navigálni, ehhez is kínálunk információkat!)
A túra egy szezonon keresztül, 2025 tavaszáig lesz QR-kód táblákkal kiépítve!
(Ezt követően, más teljesítésigazolási módot kell választani.)
1. résztáv: /Rajt-Cél (Dózsa-ház) - Talapzat (76+35 tkm)/
A Rajt-Cél QR-kód beolvasása után, kellő körültekintést követően keljünk át az egykori 451-es főút városi szakaszán, hogy a Széchenyi liget mentén futó kerékpárúton jobbra fordulva (ÉNY), Csongrád irányába tudjunk haladni. A kerékpárutat követve két körforgalommal találkozunk, majd felhajtunk a Tisza töltésére a 71,1-es tkm-nél. Kezdeti irányunkat tartva (ÉÉNY) haladunk a 73,1-es tkm-ig, a 451-es út kereszteződéséig, ahol balra (NY) fordulunk.
Közben már el is haladtunk a Szentesi Szivattyútelep mellett, melyet egy korábbi projektünkben videón feldolgoztunk (2:25 – 4:35-ig).
A főútra történő balra felhajtásnál legyünk nagyon óvatosak, ugyanis a nagy forgalmú út kanyarulata miatt nem látjuk kellőképpen a gyorsan közeledő járműveket. Ne csak a szemünkre, a fülünkre is „támaszkodjunk”!
Sajnos egy rövid szakaszon (380 m) a közúton kell haladnunk, azonban elérvén a menetirány szerinti bal oldalon lévő (korláttal elválasztott) szervízutat/járdát, keljünk át a főúton, hogy végre biztonságban érezhessük magunkat. (A közlekedés szabályai szerint egyébként nyugodtan haladhatnánk az úttesten is tovább.)
A hídon átgurulva, a mindkét irányban aszfaltozott töltést a 78,5-es tkm-szelvényben érjük el. Balra (D-DK), forduljunk. A töltésen haladva, 76,3 tkm-szelvényben lévő, mentett oldali rámpánál érjük el a lejáró mellett található oszlopon telepített, 090QR ellenőrzőpont tábláját.
(090QR koordinátái: N46 40.312 E20 12.988)
2. résztáv: /Talapzat (76+35 tkm) - Feszület (1882), Ecetgyár/
Visszatérve töltéskoronára a „nagykanyarban” folytassuk az utat a folyásiránynak megfelelően. A Kilencesi gátőrháznál hagyjuk el a gátat az épület felé vezető murvás lejárón (72,79 tkm). Elhaladva a telek mellett, a földút mentén forduljunk jobbra (ÉK) a csatorna (Felső-csatorna) túlsó, DNY-i oldalára. A nyomvonalat figyelve balra (DNY) kell majd fordulnunk, egy egykoron aszfaltozott útra. Erről az első lehetőségnél szintén balra (DK) kell továbbhaladni, immár földúton. A következő lehetőségnél váltunk irányt az elágazásban, de most jobbra (DNY). Közben elhaladunk egy hígtrágyatároló mellett is, melyet időnként a szagáról is könnyen fel lehet ismerni. Innen egyenesen haladunk az Ecetgyár területének közelébe, az öntözőcsatorna mentén. (Ezen a szakaszon sáros időben érdemes a csatorna másik oldalát igénybe venni: itt gyepes, könnyebben gurulható felületet találunk.)
Az aszfaltcsík elérésekor balra (K-DK) kell tartani. Itt a kereszteződés környékén még láthatjuk a gyár földbe süllyesztett betonsilóit.
Ezen az úton 130 m-t kell csak haladnunk, hogy elérjük a jobbunkon elhelyezkedő, 1882-ben felállított feszületet, melynek a jobb (NY) oldalán található vadgyümölcsfán van a keresett 091QR ellenőrzőpont táblája.
(091QR koordinátái: N46 38.341 E20 08.296)
3. résztáv: /Feszület (1882), Ecetgyár - Feszület, Csanytelek (1)/
Nyeregbe pattanva, a létesítményt kiszolgáló épületek között haladva, kissé vissza tudunk lépni a múltba. Még a gyárépület elérése előtt találunk itt a raktározásra használt építményt, sorlakásokat, iskolaépületet (pincével, padlással), kiapadt ártézi kutat.
Szeretek elidőzni itt néha egy kicsit, hol ide, hol oda be-benézve. Sajnos itt is érzékelem a felhagyott épületek pusztulását.
No de haladjunk tovább!
A nagykéményes gyárépület elhagyását követően ismét földút kerül a kerekek alá. Fordítsunk nagyobb figyelmet a kijelzőnkre, a track figyelemmel kísérésére!
Rövidesen átkelünk egy laposabb, nádasabb területen, valamint a Vidra-éri főcsatornán.
Elérve az erdő szélét járatlanabb szakasz következik. (Kezeld türelemmel, éld meg a szépségét!) Átérve az erdőszélen jobbról egy egykori töltés húzódik, mely érdekes élményt nyújt. Az elért kereszteződésnél megtörik a nyomvonal. A töltéstől távolodva hegyesszögben balra (K) kell haladnunk. (Ezen útelágazás környékén érdemes kitekinteni a töltés túlsó oldalára is, gyakran csacsi-ménes tanyázik ott.)
Bő háromszáz méter után ismét irányt váltunk. Most jobbra (DK) térünk ki az elágazásnál. Ezen a kissé járatlanabb, füves úton kanyarok és ívek mentén jutunk el Csanytelek külső házaihoz. Itt a Nagy-gyep tanya elnevezésű utca vezeti a túrázót, murvás úton. Beljebb, a kereszteződésben balra forduljunk (DK) az Ady Endre utcába, aszfaltra váltva.
A Tiszai útba történő betorkollásnál, szemben a feszület melletti villanypóznán található a résztávot lezáró 092QR ellenőrzőpont.
(092QR koordinátái: N46 35.612 E20 07.638)
4. résztáv: /Feszület, Csanytelek (1) - Baks (D)/
Csekkolást követően a település szélén kell lekanyarodni a Tiszai útról jobbra (DNY), a földútra. Kövessük a földutat és a nyomvonalat a csanyteleki öntöző főcsatorna keresztezésén túl is. A csatornát elhagyva ismét járatlanabb szakasz következik fás részen és a legelőn át.
A Dong-éri főcsatorna keskeny hídja előtt már találkozunk néhány házzal is, de a túlsó oldalon kerülünk Baks-Máriatelep belterületére. Ezen a településrészen ártézi kútnál kínálkozik lehetőség frissítésre. (A nyomvonal bevisz a járda mellett, egy sarki háznál található kúthoz, de ha kint haladsz tovább az úton, az nem számít pályaelhagyásnak. Amennyiben boltot, vagy presszót tervezünk meglátogatni, azt inkább ne itt tegyük, hanem a település távolabbi részén, de ott sem érdemes magára hagyni drótszamarunkat!)
Máriatelepről kigurulva laposabb, gyepes, nádas részt követően Baks következik, melyen a Fő u. vezet át. A nyomvonal is itt fut. (A központi részen -azok számára, akik nem csak a kilométereket „falják”, hanem a látványosságokra is szeretnek időt szánni- ajánljuk a Tűzoltósági Régiségi Ház megtekintését. Csak bejelentkezést követően lehet bejutni, de a kirakatüvegen bekukucskálva is érdemes betekinteni.) Mielőtt elérnénk a települést a „világgal összekötő” kereszteződést, a balunkon elhelyezkedő parkosított terület ÉK-i szélén, az átkötő út Ny-i oldalán találjuk a résztávot lezáró 093QR ellenőrzőpontot. A területet könnyen felismerhetjük a közepén álló magas oszlopról, melyen ismert világvárosok távolságát és elhelyezkedésük irányát tüntették fel.
(093QR koordinátái: N46 32.426 E20 06.095)
5. résztáv: /Baks (D) - Levelény (1)/
Pontigazolást követően vissza kell térni a Fő utcára, majd az elsőbbség megadása után egyenesen áthajtani a kereszteződésen. A település szélén, a temető sarkánál kell kitérni balra (D-DK) a Levelényi útra, továbbra is aszfalton haladva. Az utat követve érjük el a 094QR ellenőrzőpontot egy nagy nyárfán, közvetlenül a kék sávjelzés érintése, valamint egy csatorna keresztezése és az útkanyarulat kezdete előtt.
(094QR koordinátái: N46 30.618 E20 07.953)
6. résztáv: /Levelény (1) - Ó. N. T. Emlékpark/
Továbbindulva egyszerűvé válik a navigáció. A kék sávjelzést kell követnünk, gyakorlatilag irányváltás nélkül. Eleinte földön, később murván, majd aszfalton. Az Ópusztaszeri Nemzeti Történelmi Emlékpark épületeit nem tudjuk nem észrevenni. Az ellenőrzőpont (095QR) a főbejárat közelében, de az általunk használt út jobb oldalán (ÉNY) található egy akácfán, az Atilla szobortól kissé NY-ra.
(A park meglátogatása esetén célszerű az időmérés megszakításával élni! Kerékpár elhelyezésére a pénztárak melletti tárolóban, vagy a hátsó bejáratnál van lehetőség. Ez utóbbi esetben a biztonsági szolgálat szolgálati helye mellett, a kerítésen belül van a bringa. Ezt a kaput, visszább gurulva találjuk meg.)
(095QR koordinátái: N46 29.305 E20 05.592)
7. résztáv: /Ó. N. T. Emlékpark - Pusztaszeri-erdő (1)/
Kódigazolást követően egyenesen haladjunk tovább a 4519-es út kereszteződéséig. Itt jobbra (ÉNY) a kerékpárútra fordulva jutunk be Ópusztaszer házai közé. A kerékpárutat követve menjünk a körforgalomig, de közben legyünk figyelemmel arra, hogy egyszer kereszteznünk is kell a főutat, valamint egy rövid szakaszon közúttá szélesedik a kerékpárút!
Elérve a „körforgást”, de oda nem felhajtva, balra folytassuk az utat, továbbra is kerékpárúton az 5411-es úttal párhuzamosan. Itt balról láthatjuk a hunok becsapódott nyílvesszőit is.
A kerékpárutat balra fogjuk elhagyni (D-DK) az erdő felé, a piros sávjelzés elérését követően, a 24-es km-szelvényben, követve a jelzés útmutatásait. Ezzel a fordulóval meg is kezdjük a homokos küzdelmeket!
A keresett 096QR ellenőrzőpontot kicsivel (100 m) a bekanyarodást követően érjük el jobbról, egy fiatal akácfán.
(096QR koordinátái: N46 29.519 E20 02.482)
8. résztáv: /Pusztaszeri-erdő (1) - Pusztaszeri-erdő (AK)/
Csekkolást követően megkezdjük a túra egyik legszebb résztávját. A talaj homokos. Hol némileg fűvel borított, hol natúr, mely a tőle várható „szigorral” fogadja a kerékpáros turistát aszályos időben.
A következő ellenőrzőpontig (097QR) csak a nyomvonal feszes figyelemmel kísérése tud átnavigálni az erdő sűrűjében! Ezt némileg segítik a festett turistajelzések, de ezek váltakoznak menet közben (piros sávjelzés, kék +, kék sávjelzés). Végül a pontot az Alföldi Kéktúta (AK), Pusztaszeri-erdő elnevezésű oszlopán fogjuk megtalálni egy kereszteződésben.
(097QR koordinátái: N46 28.083 E20 05.182)
9. résztáv: /Pusztaszeri-erdő (AK) - Ányási-kanyar (2)/
Továbbhaladva, leválunk a „kékről” és keresztezzük a 4519-es főutat. Ez körültekintést igényel!
Az út túlsó oldalán vár ránk még némi „homokozás” (2 km), mely a lejtő eléréséig tart. Ez egy érdekes talajváltás. Legurulsz a lejtőn és szinte egy vonal mentén kerül feketeföld a kerekek alá.
(Pályafelmérések alkalmával, egy csapadékosabb idő után jártam a területen. Mivel tudtam mire számítsak, csak az Emlékparktól idáig terveztem a nyomvonal rögzítését. Aszfalton érkeztem az útvonal kiindulási pontjára, az út mentén sárral borított területek mellett. A Pusztaszeri-erdőben jól gurulható, keményre taposott nedves homok várt, harsogó zöld fűvel a még kopasz akácosokban, kellemesen besütő tavaszi nappal. Hatalmas élmény volt! Végül elértem ide, a lejtő aljára. Gondoltam, megyek egy kicsit a földön is, hogy átfedésben legyenek a felmérések nyomvonalai. De nem tudtam 10 m-t sem. Egyből beragadtam.)
Bocsánat, egy kissé elkalandoztam.
A lejtő aljától a kijelzőn látható nyomvonalnak ismét nagyobb figyelmet kell szentelni.
Erről az útról az elért „T” elágazásban kell letérni, jobbra (DK). Kb. 1 km-rel odébb, az első lehetőségnél balra (ÉNy) haladjunk! Ez az út már egyenesen vezeti fel a túrázót a Tisza töltésére, az Ányási-kanyarba. Ám a szakasz második részén, a töltés közelében szürkemarhákat szoktak legeltetni, így esetenként villanypásztor-kapun is át kell kelni. A rámpa felső részén, a villanypóznán található a 098QR tábla.
(098QR koordinátái: N46 29.842 E20 10.385)
10. résztáv: /Ányási-kanyar (2) - Mindszent külső (AK)/
Továbbindulva lehetőség kínálkozik kiegészítő nyomvonal bejárására. Ebben az esetben célszerű megszakítani az időmérést (manuális időmérés-megszakítás lehetőségének használatával).
Ez a kanyar az Alsó-Tisza egyik leglátványosabb kanyarulata.
Az opcionális kiegészítő track az alábbi linkeken tölthető le:
.gpx formátum: https://www.szenteskor.hu/turaanyagok/TK-2024_opc01.gpx
.gdb formátum: https://www.szenteskor.hu/turaanyagok/TK-2024_opc01.gdb
A nyomvonal ártéri szakasza a meder partjára vezet le egy 1879 előtt épült töltés maradványán keresztül. Lent a kanyar azon oldalára kerülünk, ahonnan jól belátható mindkét ága. Szemben, kissé jobbra terül el az Ányási-kanyar homokpadja, melyen két „kultúra” osztozik. Az alsó részét naturalista közösség használja, míg a felső szakaszon „textiles” strandolás zajlik.
A nyomvonal mentett oldali szakasza a legelőre, egy bővizű ártézi-kúthoz vezet. (Ha a „szürkék” ezen a részen legelnek, kérődzenek, isznak, nem javasoljuk a villanypásztorral elkerített részen belülre kerülést!)
Ismét nyeregben (51 tkm): a töltésen már szilárd burkolat van a kerekek alatt. Kettő betonsáv közül választhatunk. A navigáció nem igényel figyelmet: a töltésen haladunk. Mire elérjük a 099QR ellenőrzőpontot – általam nagyon kedvelt – nagy ívű szakaszokon gurulunk, többször az élővízre is rálátva. A Levelényi fővíz-kivételnél szemben láthatjuk a mindszenti tiszai strandot is.
A 4522-es út rámpájának elérése előtt a kék sávjelzés is „alánk” kerül (54,7 tkm).
A pont a feljáró gátőrház felőli oldalán található az AK Mindszent-külső elnevezésű tájékoztatótábla oszlopán.
(099QR koordinátái: N46 32.153 E20 09.341)
(Kódolvasást követően, a teljesítés idejének mérése megáll!)
11. résztáv: /Mindszent külső (AK) - Mindszent rév/
(Megszakított időméréses résztáv!)
Ez egy rendhagyó résztáv! Kimarad az időmérésből. Automatizált a folyamat, nincs tennivalód. A 099QR kód beolvasásakor, vagy geolokációs igazolásakor megáll a teljesítési idő mérése, és a túlsó oldalon található 006QR kezelésekor újra indul. A táblát a töltés oldalában található révház melletti villanypóznán találod. Az időmérés megszakítására a kompos átkelés változó időigénye miatt van szükség.
A kompközlekedés aktuális információiról ezen a linken tájékozódhatsz: https://www.facebook.com/mindszentkomp
Még egy lehetőséget kínál a Mindszent-külső (AK) pont!
Itt dönthetsz úgy, hogy nem a hosszabb úton - a mindszenti-szentesi oldalon - térsz vissza a célponthoz, hanem a folyó csongrádi oldalán haladsz tovább. (Ezt csak indokolt esetben válaszd!)
Ezen a túrán (TK-2024_99) nevezéseddel azt választottad, hogy itt átkompozol. Ha ezt nem teszed, akkor egy másik túra útvonalára (TK-2024_95) térsz át. Azonban előfordulhatnak olyan körülmények, melyek ezt indokolttá tehetik (időjárás, rendkívüli komp leállás, stb…)
Ebben az esetben az alábbiakat kell tenned:
1) 099QR pont beigazolását követően már csak a Cél kódját olvasod be.
2) Manuálisan zárod a túrát.
3) Hiánypótlásként csatolod a túra során rögzített nyomvonalad.
4) Megvárod, míg feldolgozzuk a hiánypótlásodat.
5) Nevezz erre a túrára: TK-2024_95
6) Megvárod, míg feldolgozzuk (csak a túrád rajt és befutási idejét hozzuk át).
7) Juttass el minimum ezer forint adományt a Jupát részére!
(006QR koordinátái: N46 31.983 E20 09.907)
(Kódolvasás után, a teljesítés időmérése folytatódik!)
12. résztáv: /Mindszent rév - Alsó-Kurca (3)/
A 006QR pont igazolásával visszaléptél az időmérésbe. A szilárdburkolatú töltéskoronán balra (ÉK) kell fordulni. Elérve a Kurca torkolati zsilipjét, az érkezésünk felőli, mentett oldali rámpán vezet le a nyomvonal a Kurca partjára. Az ösvényen haladva rövidesen elérjük a Kurca-parti tanösvényt. Itt ismét döntési helyzetbe kerülsz! A feldolgozott nyomvonal kívül, földúton vezet el az ösvény másik végpontjához két balos kanyar beiktatásával.
De választhatod azt is, hogy az ösvényen át jutsz el a hídig. (Ez nem kezeljük pályaelhagyásként.)
Arra azonban megkérünk, hogy tartsd tiszteletben azt, hogy ez gyalogosok számára létrehozott, kialakított attrakció! (Nem nagy forgalmú, nem járják tömegek, de…) Bevallom, hogy én is szoktam rajta bringázni, de különösen figyelve az esetleges gyalogos felhasználókra. (Szinte sosem futottam még össze másokkal.)
Így, vagy úgy, átérve a Pintér hídhoz, átkelve azon, a Kurca Tisza felőli, NY-i oldalán haladunk tovább.
Kövessük a nyomvonalat a vízparton, valamint a kanyarulatokban levágva a hurkokat. A második „hurokátvágás” után a vízpartra érve érjük el a 100QR ellenőrzőpontot. Az út víz felőli oldalán egy fiatal akácon találjuk.
(100QR koordinátái: N46 33.176 E20 11.467)
13. résztáv: /Alsó-Kurca (3) - Alsó-Kurca (4)/
Csekkolást követően is a nyomvonalra „támaszkodjunk” elsődlegesen, a Kurcához legközelebb eső utakon kell haladni a nem túl messze található 101QR pontig, mely szintén a földút víz felőli oldalán érhető el.
(101QR koordinátái: N46 33.270 E20 12.911)
14. résztáv: /Alsó-Kurca (4) - Mihási akác-sor/
Továbbhaladva: a koncepció marad. A víz mentén haladunk, itt-ott tanyatelkeket kikerülve. Mire elérjük Szegvár, Kórógyszentgyörgy településrészén található hidat, már murván is futottak a kerekek. A hídon át kell kelni, immár ismét aszfalton haladva. Felérve az emelkedőn először a 4521-es utat, majd közvetlen utána a 130-as vasútvonalat kell keresztezni, ez pedig körültekintést igényel! (A kereszteződés házak felőli sarkán, a közkútnál frissíthetünk!)
Innen, egyenesen fut a nyomvonal a 019QR ellenőrzőpontig, mely kissé túl van a továbbhaladásra kijelölt kiágazáson. Mikor átérünk ide, eleinte „nehezen szerethető”, kátyús aszfaltút van a kerekek alatt. Később hosszabban földút, mely a majornál ismét aszfaltra vált.
(019QR koordinátái: N46 32.955 E20 18.212)
15. résztáv: /Mihási akác-sor - 10 öles erdősáv/
Kódkezelést követően menjünk vissza a kiágazásig, hogy É-ÉK felé Szentes irányában folytassuk a túrát, földúton. A földutak hálózatában ismét a nyomvonal figyelemmel kísérése tud segíteni. A derékszögű fordulatot követően, a nádassal benőtt csatornánál, a tőlünk távolabb eső oldalon vezet a nyomvonal. Ennek 2 oka van. Ez az oldal jobban kijárt, valamint a szakaszon egy ártézi-kutat is érintünk így. Mikor elfogy mellőlünk a nád és elérjük a kereszteződést, jobbra (K) kanyarodjunk. Ezen a szakaszon - mielőtt kiérünk 45-ös főútra - az előttük látható gazdaság kerítése mellett tudunk haladni, füves ösvényen.
A főút (időnként jelentős) forgalma bonyolítja a dolgunkat, mert már elszoktunk tőle a túra során. Legyünk figyelmesek az átkelésnél! Itt balra (É-ÉK) kell továbbhaladni az út túlsó szélén. 600 m megtételét követően a házaknál egy jobbos (K) kitéréssel már meg is szabadulunk a forgalom stresszétől.
Ismét a kijelző nyomvonallal kapcsolatos instrukciói a mérvadóak a helyes irány eldöntésében. Néhány nagyobb kanyarulatot követően jutunk ki a 4405-ös út melletti szervízútra, melyen balra (ÉNY) szükséges fordulni. Bő 250 m után át is kelünk a műúton az erdősáv mellé. A track segítségére továbbra is szükség van! További két kanyart követően (balos, majd jobbos) legurulunk a Kórógy-ér keskeny hídjához, a túlsó oldalon balra fordulva. Ezt követően az első lehetőségnél jobbra (ÉK) kanyarodva, a csatorna partján jutunk ki a jól kitaposott földútra. Itt balra (ÉNY) fordulva az erdősáv szélénél érjük el a 040QR ellenőrzőpontot.
(040QR koordinátái: N46 36.467 E20 19.130)
16. résztáv: /10 öles erdősáv - Rajt-Cél (Dózsa-ház)/
Az úton továbbhaladva, 3,2 km-el odébb érjük el a Mágocsi utat (4406), melyre körültekintően hajtsunk fel. A lakott terület szélén -haladási irányunk megtartásával- a 45-ös főúton történő áthaladás kíván fokozott figyelmet. A vasútátjárón átkelve a Vásárhelyi út kerül alánk, melyen a központ felé kell tartani, a körforgalomig. Itt balra, ismét a nyomvonalra „támaszkodva” jutunk vissza a Rajt-Cél pontra (001QR). (Báthory u., Sáfrán Mihály u., Szent Anna u., Liget sor)
(001QR koordinátái: N46 39.154 E20 15.191)
Ellenőrzőpont igazolás megérkezést követően is szükséges!
Jó túrázást, eredményes teljesítést!
Feldolgozták: Grecsó Erzsébet, Hernyik András,
Letölthető háttéranyagok:
(Nyomtatás: Word formátumot állólapként befűzött A4-re, utólagos A5-re vágással, PDF-et A5-ös állólapra javasolt.)
Ellenőrzőpont leírása (név, kód, elhelyezkedés, fellelhetőség): Word, PDF
Ellenőrzőpont és résztáv adatok (név, kód, koordináta, hossz és távolsági adat): Word, PDF
Szintidő és rész-szintidő adatok: Word, PDF
Útleírás: Word, PDF
ÁTTEKINTŐ NÉZET
1. résztáv: Rajt-Cél (Dózsa-ház) - Talapzat (76+35 tkm)
Táv: 8,7 / 8,7 km
Ellenőrzőpont: 090QR / N46 40.312 E20 12.988
(A töltés mentett oldalán, a 76+35 tkm szelvényben (nagy kanyarban), a talapzaton)
2. résztáv: Talapzat (76+35 tkm) - Feszület (1882), Ecetgyár
Táv: 10,4 / 19,1 km
Ellenőrzőpont: 091QR / N46 38.341 E20 08.296
(Az Ecetgyári út jobb oldalán (D-DNY), az akácosban, a feszület jobb oldalán (NY-ÉNY) lévő fán)
3. résztáv: Feszület (1882), Ecetgyár - Feszület, Csanytelek (1)
Táv: 7,5 / 26,6 km
Ellenőrzőpont: 092QR / N46 35.612 E20 07.638
(Az Ady Endre u. Tiszai útba torkolásánál, szemben a feszület jobb (NY) oldalán lévő fa villanypóznán)
4. résztáv: Feszület, Csanytelek (1) - Baks (D)
Táv: 6,7 / 33,3 km
Ellenőrzőpont: 093QR / N46 32.426 E20 06.095
(Baks D-i szegletében, a 4519-es, 4522-es és a 45127-es utak kereszteződésében, a park ÉK szélén lévő akácfa É-i oldalán)
5. résztáv: Baks (D) - Levelény (1)
Táv: 4,7 / 38 km
Ellenőrzőpont: 094QR / N46 30.618 E20 07.953
(Az útkanyarulat és az Alföldi Kék kiágazása előtt az út jobb oldalán (DNY), egy öreg nyárfa É-i oldalán)
6. résztáv: Levelény (1) - Ó. N. T. Emlékpark
Táv: 3,9 / 41,9 km
Ellenőrzőpont: 095QR / N46 29.305 E20 05.592
(A park bejáratának körzetében az út jobb oldalán (ÉNY) az akácfa É-ÉK-i oldalán)
7. résztáv: Ó. N. T. Emlékpark - Pusztaszeri-erdő (1)
Táv: 5 / 46,9 km
Ellenőrzőpont: 096QR / N46 29.519 E20 02.482
(A földút jobb oldalán (DNY), az erdő egyik fájának É-i oldalán)
8. résztáv: Pusztaszeri-erdő (1) - Pusztaszeri-erdő (AK)
Táv: 5,3 / 52,2 km
Ellenőrzőpont: 097QR / N46 28.083 E20 05.182
(Az út betorkolásánál balról, É-i szeglet, az Alföldi Kéktúra oszlopának NY-i oldalán)
9. résztáv: Pusztaszeri-erdő (AK) - Ányási-kanyar (2)
Táv: 8,4 / 60,6 km
Ellenőrzőpont: 098QR / N46 29.842 E20 10.385
(A rámpa jobb oldalán (DK), a töltéskoronán lévő fa villanypózna felénk néző (DNY) oldalán)
10. résztáv: Ányási-kanyar (2) - Mindszent külső (AK)
Táv: 5,4 / 66 km
Ellenőrzőpont: 099QR / N46 32.153 E20 09.341
(A töltéskoronán, a rámpától ÉK-re, az Alföldi Kéktúra oszlopának D-i oldalán)
(Kódolvasást követően, a teljesítés idejének mérése megáll!)
11. résztáv: Mindszent külső (AK) - Mindszent rév)
(Megszakított időméréses résztáv!)
Táv: 0,8 / 66,8 km
Ellenőrzőpont: 006QR / N46 31.983 E20 09.907
(A töltés ártéri, az út É-i oldalán, a szobor melletti villanykaró DK-i oldalán)
(Kódolvasás után, a teljesítés időmérése folytatódik!)
12. résztáv: Mindszent rév - Alsó-Kurca (3)
Táv: 4,1 / 70,9 km
Ellenőrzőpont: 100QR / N46 33.176 E20 11.467
(Az út Kurca felöli oldalán (K), egy fiatal akácfa D-i oldalán)
13. résztáv: Alsó-Kurca (3) - Alsó-Kurca (4)
Táv: 2,4 / 73,3 km
Ellenőrzőpont: 101QR / N46 33.270 E20 12.911
(Az út Kurca felöli oldalán (DNY), egy fa ÉNY-i oldalán)
14. résztáv: Alsó-Kurca (4) - Mihási akác-sor
Táv: 8,1 / 81,5 km
Ellenőrzőpont: 019QR / N46 32.955 E20 18.212
(Az út É-ÉK-i oldalán, az akác-sáv egyik fájának DNY-i oldalán)
15. résztáv: Mihási akác-sor - 10 öles erdősáv
Táv: 9,9 / 91,4 km
Ellenőrzőpont: 040QR / N46 36.467 E20 19.130
(Az út DNY-i oldalán, az erdősáv DK-i végénél, egy kőrisfa ÉK-i oldalán)
16. résztáv: 10 öles erdősáv - Rajt-Cél (Dózsa-ház)
Táv: 7,7 / 99,1 km
Ellenőrzőpont: 001QR / N46 39.154 E20 15.191
(A Dózsa-ház D-i falának, K-i sarkán)
Lenne egy kérésünk feléd! Tiszteld meg munkánkat és befektetett erőforrásainkat azzal, hogy a Szent-S-kör rendszerében látható módon teljesíted túráinkat, használod nyomvonalainkat, túraleírásainkat! Köszönjük.
Ha a túra leírásához módosítási javaslatod van, kérlek küldd el nekünk a turak@jupat.hu e-mail címre!