Teljesítménytúránk 5 résztávból áll. Teljesítése 6 ellenőrzőpont-igazolást igényel.
A rajt és a cél ugyanott található: Rajt-Cél (Dózsa-ház) / 001QR / N46 39.154 E20 15.191.
Az épület közelében van lehetőség parkolásra is.
(A túra navigációjának elsődleges anyaga a letölthető nyomvonal. Ennek használata, vagy helyismeret hiányában nem ajánlott elkezdeni a túrát! A leírás nem helyettesíti a nyomvonal használatát, csupán kiegészíti azt.)
Amennyiben inkább kirándulnál, túráznál a nyomvonalon, az ITT elérhető leírást, túrát javasoljuk!
1. résztáv: /Rajt-Cél (Dózsa-ház) - Kistőke Vm./
A rajt QR-kód beolvasását követően észak felé, a boltíves hídtól távolodóan induljunk: a Kurca partján. Elérve az Ifjúsági Ház hídját, keljünk is át rajta. A városi szakaszon szenteljünk nagyobb figyelmet a track iránymutatásainak, és az alábbi útvonalon haladjunk: balra (É) Ifjúsági sétány, jobbra (K) Arany János utca, (irányváltás nélkül) Bajcsy-Zsilinszky utca. A vasúti átjárót követően -irányunkat tartva- a kerékpárúton menjünk egészen a Termál-tó két részét kettészelő, széles földútig. Ez a földút szinte töréspont nélkül vezeti a túrázót a 130-as vasútvonal kereszteződéséig, melynek túlsó oldalán, DNY-i felől, a villanypóznán található első terepi ellenőrzőpontunk (045QR).
2. résztáv: /Kistőke Vm. - Megyehatár-fakereszt/
Továbbhaladva a földutak hálózatán, a nyomvonal feszes követése a jó megoldás a navigációra. Több jobbra-balra történő fordulást követően, valamint közben, a 130-as vasútvonal ismételt keresztezése után érünk ki a 4516-os számú Nagytőkei útra. Itt jobbra (K) kell tartanunk, a 750 m-re lévő 45-ös útig, ahol balra (É) van a helyes irány.
Aktuális ellenőrzőpontunkat a megyehatáron találjuk, balról, a feszület talapzatán (016QR).
3. résztáv: /Megyehatár-fakereszt - Megyehatár-áteresz/
Csekkolást követően a főúton észak (É) felé, Kunszentmárton irányába induljunk. Bő egy kilométerrel odébb kell balra kitérnünk (NY) az első lehetőségnél a földútra. A vasúti átjárót követően ismét balra (D) kanyarodjunk. Erről az útról szintén az első lehetőségnél térünk le, de most jobbra (NY) a csatorna partjára. Követjük a csatorna mentén futó földutat, a megyehatár mentén. Az első földúton balra (DNY) fordulva, az átereszen átkelve, a délkeleti (DK) oldalon, egy akácfán találjuk az ellenőrzőpont tábláját az erdősávban (017QR).
4. résztáv: /Megyehatár-áteresz - Bökényi duzzasztó/
Továbbhaladva, immár jobbunkon a csatornával, egy kisebb lejtő alján keresztezzük a Tőke-ér nevesített csatornáját, átereszen, melyet nem is biztos, hogy észreveszünk. Itt a lejtő alján jobbra (ÉNY) fordulva, a tavacska partján haladva kövessük a kitaposott földutat. A tó végénél az úttal együtt balra fordulunk, mely egyenesen kivisz bennünket a töltésre, továbbra is csatorna mellett haladva. Közben balunkon szikes pusztai tájban gyönyörködhetünk és a nádassal övezett halastóra is bekukkanthatunk. A gáton balra (D) kell fordulnunk, hogy kisvártatva egy aszfaltos rámpa elhagyását követően megérkezzünk utolsó terepi csekkpontunkhoz (018QR), a Bökényi duzzasztóhoz, mely az első hazai létesítésű vasbeton vízépítési műtárgy. A pontot még a kőhajó elérése előtt, az első (ártéri oldal) tölgyfán találjuk.
5. résztáv: /Bökényi duzzasztó - Rajt-Cél (Dózsa-ház)/
Az utolsó szakaszon a töltés lesz a fő iránymutatónk. Eleinte ez a Körös-gát, később a Tisza gátja, habár nehéz érzékelni a találkozásukat. Közben elhaladunk Magyartés házai, valamint a Kurca felső vége és vízkormányzás műtárgyai mellett. Közeledve a célhoz keresztezzük a 147-es számú vasútvonalat és a 451-es főutat, mely a nagy forgalom miatt alapos körültekintést igényel! Odébb, az égbeszökő kéménynél a Szentesi Szivattyútelep látható, mely még őrzi eredeti gőzhajtású berendezéseit. A rámpát elérve a kerékpárút vezet be bennünket a kiindulási pontunkhoz, mely a célpont is egyben (001QR).
Ne felejtsük el, most is kezelnünk kell a teljesítésigazolást az általunk választott módon!
Feldolgozták: Füsti-Molnár Viktória, Virág Olga, Hernyik András, Valkai Árpád, Baráth László,
Letölthető háttéranyagok:
(Nyomtatás: Word formátumot állólapként befűzött A4-re, utólagos A5-re vágással, PDF-et A5-ös állólapra javasolt.)
Ellenőrzőpont leírása (név, kód, elhelyezkedés, fellelhetőség): Word, PDF
Ellenőrzőpont és résztáv adatok (név, kód, koordináta, hossz és távolsági adat): Word, PDF
Szintidő és rész-szintidő adatok: Word, PDF
Útleírás: Word, PDF
A túra által érintett kisfilmek az alábbi linkeken érhetőek el.
14-16. résztáv: https://youtu.be/A7r_mcCADdQ
17-18. résztáv: https://youtu.be/BfrbBFmWdZI
Túravezetéssel kapcsolatos információk ITT.
GPS igénylésével kapcsolatos információk ITT.
Kerékpár igénylésével kapcsolatos információk ITT.
ÁTTEKINTŐ NÉZET
1. résztáv: Rajt-Cél (Dózsa-ház) - Kistőke Vm.
Táv: 10,8 / 10,8 km
Ellenőrzőpont: 045QR / N46 42.937 E20 16.876
(A földút és a 130-as vasút kereszteződése mellett, DNY-ra, a villanypózna ÉK-i oldalán, a Tőke ér partján)
2. résztáv: Kistőke Vm. - Megyehatár-fakereszt
Táv: 8,4 / 19,1 km
Ellenőrzőpont: 016QR/ N46 45.919 E20 18.651
(A 45-ös főút NY-i oldalán, a feszület talapzatának alsó harmadán, a D-i oldalon)
3. résztáv: Megyehatár-fakereszt - Megyehatár-áteresz
Táv: 5,9 / 25 km
Ellenőrzőpont: 017QR / N46 47.376 E20 16.038
(Az áteresz DNY-i oldalán, az út DK-i oldalán, az erdősáv egyik fájának ÉNY-i oldalán)
4. résztáv: Megyehatár-áteresz - Bökényi duzzasztó
Táv: 6,8 / 31,8 km
Ellenőrzőpont: 018QR / N46 45.412 E20 11.989
(A töltés É-i oldalán, az első tölgyfa DK-i oldalán)
5. résztáv: Bökényi duzzasztó - Rajt-Cél (Dózsa-ház)
Táv: 14,3 / 46,1 km
Ellenőrzőpont: 001QR / N46 39.154 E20 15.191
(A Dózsa-ház D-i falának, K-i sarkán)
Lenne egy kérésünk feléd! Tiszteld meg munkánkat és befektetett erőforrásainkat azzal, hogy a Szent-S-kör rendszerében látható módon teljesíted túráinkat, használod nyomvonalainkat, túraleírásainkat! Köszönjük.
Ha a túra leírásához módosítási javaslatod van, kérlek küldd el nekünk a turak@jupat.hu e-mail címre!